عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت: طرح پیاده‌ راه‌سازی خیابان‌های منتهی به شهرداری رشت مجوز ندارد

Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (1)


عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت: طرح پیاده‌ راه‌سازی خیابان‌های منتهی به شهرداری رشت مجوز ندارد
تاریخ درج خبر : ۲۹ مهر ۱۳۹۴  

گیلان تایمز:

۱۳۹۴۰۱۳۱۰۰۰۲۵۸_PhotoA

محمدحسین واثق‌کارگرنیادرباره پیاده‌ راه‌سازی در خیابان‌های منتهی به میدان شهدای ذهاب این شهر اظهار کرد: شهرداری رشت اجرای طرح پیاده راه‌سازی در خیابان‌های امام (ره)، شریعتی و سعدی رشت را در شورای ترافیک استان مطرح کرده، اما هنوز اجرای آن در شورای ترافیک مصوب نشده‌است.

وی با اشاره به تداخل دو طرح محدودیت ترافیکی و پروژه پیاده راه‌سازی در شهر رشت تصریح کرد: طرح محدودیت ترافیکی دارای مصوبه شورای ترافیک استان است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: براساس مصوبه مذکور طرح محدودیت ترافیکی در مسیرهای ورودی صیقلان‌ ـ شهرداری، میدان حشمت‌ ـ شهرداری و ابتدای خیابان معلم از طرف سعدی به شهرداری محدودیت ترافیکی اعمال شده‌است.

وی با بیان اینکه در مسیرهای مذکور خودروهای شخصی اجازه تردد ندارند، گفت: خودروهای شخصی روزانه از ساعت ۶:۳۰ تا ۲۲ اجازه تردد در مسیرهای مورد نظر را ندارند و تنها خودروهای عمومی از جمله ون، اتوبوس، تاکسی و … مجاز به تردد هستند‌.

واثق‌کارگرنیا با اشاره به اینکه اجرای همزمان پروژه پیاده راه‌سازی با طرح محدودیت ترافیکی برای تردد خودروهای عمومی مشکل‌ساز شده‌است، تصریح کرد: در طرح محدودیت ترافیکی خودروهای عمومی اجازه تردد دارد، اما با اجرای همزمان پروژه پیاده راه‌سازی در محدوده ترافیکی حتی امکان تردد از وسایل نقلیه عمومی گرفته شده‌است.

وی با تصریح بر اینکه تاکنون شورای ترافیک استانداری گیلان موافقت خود را با پروژه پیاده راه‌سازی در مسیرهای مذکور اعلام نکرده‌است، افزود: چنین اقدام‌هایی برای شهروندان مشکل‌ساز می‌شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت به اجرای طرح محدودیت ترافیکی در برخی از خیابان‌های این شهر اشاره کرد و گفت: با اعمال طرح محدودیت ترافیکی در خیابان‌های امام (ره)، سعدی و شریعتی منتهی به میدان شهدای ذهاب رشت جلوی تردد خودروهای شخصی در هسته مرکزی شهر گرفته‌شد.

وی با اشاره به معایب طرح ترافیکی در مسیرهای مذکور گفت: قبل از آغاز اجرای طرح ترافیکی باید تمهیداتی درباره افزایش ناوگان اتوبوسرانی و … صورت می‌گرفت تا شهروندان با توجه به اینکه تنها مجاز به استفاده از وسایل نقلیه عمومی در مسیرهای مذکور هستند با مشکل مواجه نشوند.

واثق کارگرنیا اضافه کرد: مشاور اجرای طرح معتقد بود که در زمان اعمال محدودیت ترافیکی باید برخی از خیابان‌ها یکطرفه شود که به این موضوع نیز توجهی نشده‌است.

وی عدم اطلاع‌رسانی مناسب درباره اجرای طرح محدودیت ترافیکی به شهروندان را از دیگر معایب دانست و یادآور شد: اطلاع‌رسانی در این زمینه به خوبی انجام نشده‌است.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: شب گذشته در یکی از مسیرهای اجرای طرح محدودیت ترافیکی به دلیل عدم نصب علائم هشداردهنده ترافیک شدیدی در رشت به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر رشت وظیفه نظارتی بر عملکرد شهرداری را دارد، گفت: در زمینه اجرای پروژه پیاده راه‌سازی بدون مجوز لازم باید تذکراتی به شهردار رشت داده‌شود تا پس از این شاهد چنین اقدام‌هایی نباشیم.

 

پربازدید ترین ها

آخرین اخبار