ما نباید برای هر مصداقی یک لایحه بدهیم/بنده فرد سیاسی نیستم و اجرایی هستم/منکر تغیرات زیاد شهرداری رشت نیستم


ما نباید برای هر مصداقی یک لایحه بدهیم/بنده فرد سیاسی نیستم و اجرایی هستم/منکر تغیرات زیاد شهرداری رشت نیستم
تاریخ درج خبر : ۰۴ آبان ۱۳۹۴  

گیلان تایمز:

index

–  رییس دولت قبل نگاه مقتدرانه همراه با بی برنامگی در اجرا داشت اما نگاه دولت فعلی مصلح بودن در قالب برنامه های بیشتر است و نگاه عملگرایانه دولت فعلی به مقوله ی مدیریت شهری دیدگاه بدون مزاحم بودن در مدیریت شهری را مد نظر دارد .

– در دولت قبل بنده چندین ماه بدون حکم وزارت کشور فعالیت کردم و این فکر متصور بود که این همبستگی بدان حدی نرسیده که بتوانیم یک فضای تعاملی ایجاد کنیم .

–   دولت نه تنها در شهر رشت بلکه در سطح کشور در شهرهای بزرگ تر مثل تهران که هزینه های مترو جاری است عملا نمی تواند کاری صورت دهد و تقریبا شهرداری متکی به خود هستند

– شهر رشت با توجه به دارا بودن منابع طبیعی و توان منابع انسانی که داشته ، عمدتا نتوانسته است از این توان به نفع منافع عمومی بهره گیری کند

– اقتصاد شهر رشت متکی است بر درآمدهای پایدار در حوزه ی گردشگری مبتنی بر برند سازی در این حوزه و در حوزه ی مشخصا هنر و سلامت

– در شش ماهه دوم پروژه ی اعتماد سازی میان مدت را داریم مانند مجموعه ی پیاده راه فرهنگی و اتصال آن به پروژه های بلند مدت در قالب سند بازآفرینی شهری .

– در سطح ۵۵ محله ی رشت و راه اندازی ۵ سرای محله برای مشارکت پذیر کردن مردم ، آموزش شهروندی ، آشتی کوتاه مدت و همچنین پایه گذاری اعتماد سازی دراز مدت است

– در حال حاضر مناطق ۵ گانه ی شهرداری در رشت از لحاظ درآمدی ، بودجه ای و کیفیت خدمات شبیه هم نیستند .

– به دنبال اعتماد سازی روانی هستیم تا سطح توقعات مردم به گونه ای افزایش پیدا کند که باعث افزایش آگاهی های آنان نیز شود .

– جمعیت ثابت شهر رشت کلانشهر نیست با فرض جمعیت متغیر یک کلانشهر هستیم در حالیکه در دنیا هیچگاه جمعیت متغیر را جزء جمعیت کلانشهر نمی دانند .

– از لحاظ تئوری بهینه ترین حالت مدیریت شهری رشت ایجاد مجموعه ی شهری است و خدمات رسانی باید در قالب این مجموعه ی شهری اداره شود .

– برای اداره ی بسیاری از موضوعات شهری در شهرهای مختلف با یک نسخه واحد در کل کشور در حالت فعالیت هستیم که این مقوله غلط است .

– کالبد بافت مرکزی شهر رشت نیز دچار عوارض بخش های حاشیه ای شده و باید تمرکز زدایی شود

– چون نقطه ی نظر ما فقط پیاده راه سازی نیست بلکه اجرای سند بازآفرینی شهر رشت است بحث هتلینگ را در کاروانسراها ، گردشگری مذهبی ، استفاده از ظرفیت های هنری ، ساماندهی بازار از لحاظ معماری و حاشیه منظر و بحث حمل و نقل عمومی را از جهت کاهش بعد ترافیکی خواهیم داشت .

– شهر رشت یک مدیریت ۲۰ هزار نفری شهری و یا ۱۰۰ هزار نفره نمی خواهد بلکه باید پذیرفته شود که هر کدام از مناطق شهرداری و محلات خود به تنهایی حایز اهمیت هستند .

– بودجه ی بسیاری از شهرستان های استان به پای بودجه برخی از مناطق شهرداری رشت نمی رسد این نشان می دهد که شهرداری رشت نمی تواند رفتاری را که در گذشته داشته در حال حاضر پیش بگیرد

– در طی چهار سال ۳۵ هزار شغل برنامه ریزی شده است که ان شاء الله فراهم خواهد شد .

– پایان دوره ی شورای سوم رشت متاسفانه بسیاری از اقدامات مثبت را تحت الشعاع قرار گرفت و شورای چهارم با یکسری از مشکلات فعالیت خود را آغاز کرد .

– در آبگرفتگی های اخیرنقاط مختلف دوباره بازبینی شده و درصدد تامین منابع مالی انجام پروژه هستیم

– ما نباید برای هر مصداقی یک لایحه بدهیم و بهتر است که قوانین ما قوانین عمومی باشد و بنده و شما به واسطه ی ارتباط بیشتر بر اساس موضوع خاص یک لایحه ی خاص را ارایه دهیم

– ما دنبال این هستیم که قوانین را قانون مند کنیم و بدانیم که کمبود لوایح و قوانین در کدام موضوعات است و از ارایه کردن لوایح مصداقی جلوگیری کنیم .

– برخی از موضوعات به پیاده راه ارتباطی نداشت نظیر فاضلاب خیابان شریعتی که بحث بسیار درستی است که از روز یکشنبه پیمانکار مربوطه این بحث را آغاز خواه کرد .

– مطالعات خطوط ویژه در مسیرهای خیابان طالقانی تا میدان یخسازی ، خیابان سعدی تا محدوده ی میدان انصاری ، خیابان شریعتی تا میدان جانبازان در دست انجام است و در کنار آن خرید وسایل حمل و نقل عمومی را در برنامه داریم.

– یکی از فواید بزرگ راه اندازی پیاده راه و طرح ترافیک ، ساماندهی تاکسی ها است و باید نرخ تاکسی ها واقعی شود و در عین حال کیفیت نیز بالاتر رود و به تناسبی بین نرخ اتوبوس و تاکسی ها برسیم

– اینکه دارای تغییرات زیاد در شهرداری بودیم بنده منکر آن نیستم . دلیل آن هم بدنه ی چاق و متمرکز شهرداری بوده که باید به سمت تمرکز زدایی برود .

– نگاه مدیریتی اینجانب ، استقرار یک سیستم جوان نسبتا علمی تر و در عین حال شفاف می باشد . از خانم ها در مجموعه ی شهرداری بهره گیری شد چون عقیده بر آن است که کارآیی خانم ها در استان بسیار بالاست . نکته ی دیگر بهره گیری از خانواده ی ایثارگران در مجموعه ی شهرداری بود چون به لحاظ اعتقادی مثمر ثمر هستند

– اگر این مدیران به ثبات مدیریتی خود در مناطق برسند از هم اکنون نیز اختیارات مدیریتی خود را دارند .

– حدود ۴۵ درصد درآمد شهرداری در منطقه ی یک است

– دیدگاههای انتصاب مدیران بر اساس تجربه و تخصص فردی و خصوصیات آنان شکل گرفته است و در سازمانهای تابعه ی شهرداری نیز همین قضیه صادق است تا بتواند کیفیت خدمات شهرداری را بالا ببرد .

– در حوزه ی مربوط به سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی در آینده ی نزدیک پیشخوان خدمات رسانی را افتتاح خواهیم کرد

– بنده فرد سیاسی نیستم و اجرایی هستم

– هر معضلی در زمان ما بوجود نیامده است و شنوای خوبی برای نظرات مردم هستیم

– عقیده دارم که در حوزه ی مجلس باید پیگیری های بیشتری در خصوص مدیریت واحد شهری در سطح کشور انجام شود

– از تمامی رسانه ها تشکر می کنم به ویژه منتقدین که در طول زمان نقطه نظراتی داشتند قطعا شنوای خوبی خواهیم بود وسعی می کنیم در جایی که نقد مناسب و مبتنی بر پیشنهادات سازنده باشد در قالب طوفانهای فکری شنوای خوبی باشیم .

پربازدید ترین ها

آخرین اخبار