اختصاصی/ علوی:رسانه باعث سلامت مجموعه هاست و باید به مطالبات پاسخ داد/ مدیریت ما در گرفتن مصوب تراموا ضعیف عمل کرد


اختصاصی/ علوی:رسانه باعث سلامت مجموعه هاست و باید به مطالبات پاسخ داد/ مدیریت ما در گرفتن مصوب تراموا ضعیف عمل کرد
تاریخ درج خبر : ۱۳ آبان ۱۳۹۶  

گیلان تایمز:

سید امیر حسین علوی جوانترین رئیس شورای شهر تاریخ رشت بوده است؛ و ما تصمیم گرفتیم که گفت و گوی کوتاهی درباره اوضاع نابسامان مالی شهرداری و ارتباط شورا با رسانه ها با وی داشته باشیم.

 

 

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت عزیزان زحمتکش در تحریریه گیلان تایمز، خوشحالم که در خدمت شما هستم.

برخی رسانه ها به اشتباه اعلام می کنند که نیمی از جلسات شورا غیر علنی است

ما در دو ماه حدود ۱۳ جلسه در شورای شهر رشت برگزار کردیم که دو جلسه غیرعلنی بوده و از بین این دو یکی به صورت کاملا غیرعلنی برگزار شده و یکی نصف غیرعلنی بوده یعنی حدودا یک به شش بوده است و این جلسات غیرعلنی برعکس ادعای برخی رسانه ها هیچ ربطی به بی اعتمادی اعضای شورا به رسانه ها ندارد. ما به این مسئله پاسخ دادیم و این مرسوم است که خیلی از مسائل و مباحثی که مطرح می شود حواشی پیرامون آن وجود دارد و این حواشی از گذشته بوده ، گاهی شورا و شهردار می خواهند برنامه کاریشان را تنظیم کنند که اتفاقا یکی از جلسات غیرعلنی موضوعش همین بود که شهردار می خواست یک گزارش از وضعیت موجود بدهد و اگر برخی از صحبت ها به صورت عریان گفته شود خیلی صحیح نیست؛ حتی جلسات غیر علنی هم تا سطح مورد نیاز انعکاس داده می شورد.

 درخواست برخی اعضای شورا مبنی بر غیرعلنی بودن جلسات شورا

در اوایل آغاز به کار شورا این پیشنهاد مطرح شد که جلسات شورا به صورت غیرعلنی برگزار شود یا رسانه ها به صورت گزینشی در شورا شورا حضور پیدا کنند، اما در هیئت رئیسه ما سیستم را به این شکل هدایت نکردیم چون ما معتقدیم که رسانه ها و مردم باید مطلع باشند که ما چکاری انجام می دهیم. ما از حضور رسانه ها در جلسات شورا خوشحالیم و دست آنها را بابت این همکاری می بوسیم.

 

 

از عدد بدهی شهرداری نمی ترسیم و پرداخت معوقات کارکنان در اولویت است

شهرداری رشت حدود ۷۳۰ میلیارد بدهی دارد که بخش عمده آن یعنی حدود دو سوم آن معوقات و نزدیک به یک سوم آن دیونی است که از شهردار قبل باقی مانده است. برخی معاملات، پروژه های عمرانی و مباهی نامه ها منعقد گردیده که شهردار باید این مسئله را با توجه به تمکن مالی امروز شهرداری کنترل و تنظیم نماید؛ در بحث مطالبات پرسنل که بیشتر حقوق و دستمزد و مزایای آنها مدنظر است و اولویت اول ما در این زمینه این است که در یک گزار ۶ ماه این حقوق و دستمزدها را به روز کنیم البته این کار سختی است.

رئیس شورای شهر رشت ادامه داد: نزدیک به ۱۴ میلیارد در ماه پرداخت هزینه و ارزش افزوده در شهرداری است ، معلوم نیست که عددش چگونه تعیین می شود و سازمان امور مالیاتی هیچ وقت این شفاف سازی را برای شهرداری و شورا انجام نداده است و متاسفانه متاسفانه متاسفانه هیچ وقت این شفاف سازی انجام نشده است، نه گزارش درستی داده شده و ن ه اجازه می دهند حسابرس های ما دسترسی به اطلاعات داشته باشند. مبلغی تخصیص پیدا می کند و طبیعتا در این بازار رکود ساخت و ساز، شهرداری با کسری منابع مالی مواجه می شود. ولی با تمام این مشکلات اولویت ما بر وصول مطالبات شهرداری و پرداخت حقوق و دستمزدهاست تا انشاالله بتوانیم برنامه ها را به روز کنیم و پروژه ها را با اولویت بندی اجرا کنیم. خیلی نگران این عدد بدهی نیستیم و تفکر ما این است که در یک گذر ۶ ماه تا یک سال این مسائل را حل کنیم.

ما اصرا داریم که به سپیدرود و داماش کمک کنیم

این مسئله که شهرداری بدهی زیادی دارد صحیح است ولی قطعا شورا اصرار دارد که به تیم های سپیدرود و داماش کمک شود؛ البته این موضوع از این باب نیست که حق پرسنل شهرداری به آنها داده شود. این تیم ها از ظرفیت های اجتماعی این شهر هستند و شورا در راستای پروژه های فرهنگی خود به این کار نگاه می کند، در حال حاضر چند ماهی است که این کار به علت وضع بد مالی متوقف شده اما می خواهیم این کار را انجام دهیم، قطعا نه مثل گذشته چون توانش را نداریم.

علوی در ادامه گفت: قصد داریم از طریق مکانیزمی پول تهیه کنیم و به این دو تیم کمک کنیم. سپیدرود که تیم لیگ برتری ماست و اولویت شورا وشهرداری سپیدرود است که منابعی تامین شود و با کمک به این دو تیم اجازه ندهیم آنها با چالشی عمیق مواجه شوند.

تراموا برای ما جدی است و از این مسئله نمی گذریم

متاسفانه طرح تراموا و مترو برای رشت در شورای عالی ترافیک در وزارت کشور مصوب نگردید و ما این مسئله را نمی پذیریم؛ ضعفی در ارائه و گنجاندن این مسئله برای رشت در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک بوده که متاسفانه هر دو بار از جانب مدیریت ما و مشاور این طرح ضعیف عمل شده و نتوانستند این طرح را به کرسی بنشانند؛ و ما چنین ضعفی را در حوزه ترافیکی همچون سایر ضعف ها شاهد هستیم. اما تراموا برای ما جدی است و از این مسئله عبور نمی کنیم.

پربازدید ترین ها

آخرین اخبار