تجاری‌سازی صنایع دستی از سیاست بهبود تولید و فروش است


تجاری‌سازی صنایع دستی از سیاست بهبود تولید و فروش است
تاریخ درج خبر : ۲۴ آبان ۱۳۹۶  

مدیرکل حوزه حمایت از تولید سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه گستردگی خوبی در توسعه صنایع دستی گیلان به چشم می خورد،گفت:یکی از سیاست‌هایی که باید بصورت جدی دنبال شود،موضوع تجاری‌سازی صنایع دستی و بسته بندی این محصولات است .

به گزارش گیلان تایمز؛ میرزالو در دومین نشست مشترک فعالان صنایع دستی و فعالان بسته بندی شمال کشور که با هدف آشنایی متقابل این عوامل در هتل سفید کنار انزلی برگزار شد با ابراز خرسندی از انتخاب گیلان بعنوان میزبان دومین نشست مشترک فعالان صنایع دستی و فعالان بسته بندی شمال کشور اظهار کرد:گیلان در زمینه تولید و عرضه صنایع دستی استانی پیشتاز است .

وی با بیان اینکه گستردگی خوبی در توسعه صنایع دستی گیلان به چشم می خورد،اظهار کرد:یکی از سیاست‌هایی که باید در مسیر بهبود در تولید و فروش بصورت جدی دنبال شود،موضوع تجاری‌سازی صنایع دستی و بسته بندی این محصولات است .

این مسئول اضافه کرد:بحث تجاری سازی و برندسازی با ایده های نوین تعامل یافته و درصورت تحقق یک تکامل را به وجود می آورد .

میرزالو بسته بندی را از ارکان تجاری سازی قلمداد نمود که درصورت برخورداری از زیبایی ظاهری و کیفیتی مطلوب بعنوان ارزش افزوده برای کالای صنایع دستی به شمار می‌آید و توجه بیشتری را از سوی مخاطب به خود جلب می سازد .

وی بر لزوم تطابق بسته‌بندی با فرهنگ و هنر بومی جامعه مبدا تاکید کرد و گفت: در راستای بهبود ارائه محصولات صنایع دستی و ترویج بسته بندی برای این اقلام بزودی جشنواره بسته بندی در حوزه صنایع دستی برگزار و فعالان این حوزه تشویق می‌شوند .

رضا علیزاده گیلان را خاستگاه فرهنگ و هنر خواند و گفت:یافته های حاصل از کاوش های باستان شناسی در مناطق مختلف استان گواهی بر این ادعاست .

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به موقعیت گردشگری گیلان و تعدد بی شمار گردشگران خارجی و داخلی در ایام مختلف سال در استان اظهار کرد:مقوله سفر با عرضه هرچه بیشتر صنایع دستی ارتباطی تنگاتنگ دارد،چنانکه گردشگران از هنرهای سنتی بعنوان سوغات و کالایی با محتوای فرهنگی استقبال می کنند .

وی با اشاره به وضعیت کنونی استان در بحث صنایع دستی گفت:این استان با بهره‌مندی از حضور ارزشمند ۲۰هزار هنرمند صنایع دستی طی سالهای اخیر توفیقات بسیاری را در سطح کشور کسب کرده که آمارهای مقایسه ای استان ها در سطح کلان نشان دهنده میزان تلاش فعالان صنایع دستی گیلان است .

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۵کارگاه تولید صنایع دستی در گیلان فعال است،به افتتاح خانه های صنایع دستی در نقاط مختلف استان و برپایی بازارچه های فروش صنایع دستی اشاره کرد و افزود:رقبت افزایی در بین هنرمندان صنایع دستی و نیز سهولت بخشی برای عرضه دست ساخته ها از اهداف اصلی اقدامات مذکور است .

علیزاده؛ صادرات کانتینری اقلام صنایع دستی گیلان به کشورهای همسایه و برخی کشورهای اروپایی را مورد بحث قرار داد و گفت:توسعه این فعالیت فرهنگی-اقتصادی می تواند کشور را از وابستگی به درآمدهای نفتی برهاند و خود اتکایی را محقق سازد .

وی با بیان اینکه هم اکنون قریب به ۴۰۰ فروشگاه عرضه صنایع دستی در گیلان وجود دارد،افزود:وجود و ظهور این نوع از فروشگاه ها در استان نشان از تقاضای بالا برای این محصولات است؛لذا باید با خرد جمعی نسبت به ایده سازی برای خروج از پوسته سنتی به مدرن در حوزه بسته بندی صنایع دستی تلاش کنیم .

 

پربازدید ترین ها

آخرین اخبار